fbpx
המדריך המלא לצו ראשון לשנת 2020

צו ראשון – מה צריך להביא? יצאנו לבדוק

מעודכן בהתאם להליכי המיון החדשים – 2022

הושבנו 11 נערים ונערות שביצעו צו ראשון במהלך החודש האחרון ופשוט שאלנו אותם "מה צריך להביא לצו ראשון?" התשובות היו מאוד ברורות והיה קל לראות את המשמעות המעשית לכל המלצה.

"אל תעשו את הטעות שאני עשיתי"

אמיר, בן 16 מקרית אונו, ביצע את הצו הראשון כמה מאות מטרים מהבית, בלשכת גיוס תל השומר. התשובה הראשונה והבולטת ביותר הייתה שלו. "צריך להביא את צו הגיוס המקורי, אל תעשו את הטעות שאני עשיתי ותצלמו את הצו בטלפון. אם לא הייתי גר ליד לשכת גיוס, כנראה היו דוחים לי את הצו לזמן אחר וממש רציתי לסיים עם זה. המזל שלי היה שהספקתי לקפוץ הבייתה ולהביא את הצו המקורי מאוד מהר".

דנה, בת 16 ממבוא חורון הוסיפה ואמרה שהיא שכחה את הצו ואת תעודת הזהות בבית ו"לא עזר כלום, לא הסכימו לי להיכנס למרות שאמא שלי שלחה צילום של התעודת זהות והצו בוואטסאפ". בסופו של דבר כתוצאה מכך דחו לה את תאריך הצו בשבועיים.

עידו, בן 17 מראש העין סיפר שחבר שלו הגיע עם רב-קו ולא הסכימו לו להיכנס לצו. "האפשרות היחידה זה להביא תעודת זהות, דרכון או כל כרטיס רשמי אחר מבחינת המדינה".

"שלחתי מראש אבחון פסיכו-דידקטי אבל האבחון לא נקלט במערכת"

לאחר שכולם הצליחו להיכנס ללשכת הגיוס, בדקנו האם ישנם דברים נוספים שצריך להביא עבור התחנות שמבצעים במהלך הצו הראשון: תחנת אימות נתונים(צו ברשת – שעושים בבית), תחנת מבחני דפ"ר(פסיכוטכני), תחנת פרופיל ותחנת ראיון אישי.

עידו בן 17 מהוד השרון אמר שהוא העלה את כל המשמכים הרלוונטיים בצו ברשת, לפני הצו עצמו ושהתהליך ממש קצר ונח. כל הנערים האחרים גם כן מילאו את השאלון והעלו את כל הטפסים הנדרשים. בהמשך לכך, אנו ממליצים להקפיד למלא את שאלון צו ברשת. השאלון נפתח שלושה שבועות לפני הצו ונסגר מספר ימים לפני הצו.

מירב, בת 16 מאור יהודה, ציינה שעל אף ששלחה מראש אבחון פסיכו-דידקטי כדי לקבל הקלות במבחן הדפ"ר, האבחון לא נקלט במערכת ולכן חשוב מאוד להגיע עם האבחון המלא ביום הצו. בהמשך לכך, הוסיפה: "חברה שלי הגיעה רק עם הסיכום של האבחון ולא קיבלו אותו". לכן, מירב המליצה גם לשלוח את האבחון המלא בערך חודש לפני הצו (ולאחר מכן לוודא טלפונית שהוא אכן נקלט במערכת) וגם להגיע עם האבחון המלא ביום הצו עצמו.

"תביאו איתכם אוכל ושתייה"

מבחינת אוכל ושתייה, כל הנערים הסכימו שאסור לסמוך על מכונות האוכל שיש בלשכת הגיוס וכדאי להגיע עם אוכל ושתייה ל-4/5 שעות. מספר נערים ציינו שאצלם בלשכה המכונות כלל לא עבדו ולכן נערים שהגיעו ללא אוכל ושתיה נאלצו לחכות לסיום היום. מעבר לכך, דנה הדגישה שחשוב מאוד להגיע למבחן דפ"ר(פסיכוטכני) כשאתם לא רעבים ולא צמאים וכן ציינה כי ניתן להיכנס למבחן דפ"ר עם שתייה אבל אסור להיכנס עם אוכל. עידו סיכם ואמר שביום הצו  כולם רוצים להיות במיטבם ולכן חשוב לישון כמו שצריך לפני הצו כדי לא להיות עייפים ולהביא אוכל ושתייה כמו שכולם אמרו".

"אם אתם לא בטוחים אם צריך להביא טפסים רפואיים מסוימים, עדיף שתביאו אותם"

יעל, בת 16 מנתניה סיפרה שכיוון שיש לה הרבה "עניינים רפואיים", השאלון הרפואי לא הספיק ולמרות שרופא המשפחה שלה פירט בשאלון, ביקשו ממנה להביא חוות דעת של רופא מומחה. יעל סיכמה את המלצתה: "תביאו את כל המסמכים שיש לכם מרופאים מומחים לצו עצמו ואל תסמכו רק על השאלון הרפואי. חבל שיביאו אתכם לכאן פעם נוספת כמו שמביאים אותי". מעבר לכך, מוסיף עידו, "כדאי לשלוח מראש את תוצאות בדיקת השתן ובדיקת הראייה. זה יכול לקצר לכם המון זמן בתחנת הוועדה הרפואית (פרופיל)". תמר, בת 17 מתל אביב מוסיפה שבמקרה שיש לכם משקפי ראייה או עדשות-מגע ביום-יום, כדאי להגיע איתם ביום הצו למקרה שבו יהרופא יחליט שעליכם לעשות את הבדיקה שוב פעם.

"יש המתנה ארוכה בתורים"

לסיום, כל הנערים הסכימו על כך שהצו הראשון מאוד מתיש ובין תחנה לתחנה אפשר לחכות גם חצי שעה ולכן חשוב להגיע מוכנים, עם מטען נייד או ספר והרבה סבלנות. מעבר לכך, כולם הסכימו שהכי חשוב זה להגיע עם המון מוטיבציה. עידו סיכם את הנושא ואמר ש"כולם רואים שמי שמגיע לצו ראשון עם הרבה מוטיבציה יש לו נתונים מאוד גבוהים גם אם הוא לא ההכי חכם שיש. אני חושב שזה בגלל שהוא אומר את זה בראיון האישי". בנוגע לכך, צוות אפליקציית צו ראשון מאשר את הדברים ומוסיף שנערים שמגיעים עם מוטיבציה גבוהה, משקיעים יותר בהכנה למבחני הצו הראשון (מבחני דפ"ר, פסיכוטכני), מבליטים זאת במהלך הראיון האישי וכתוצאה מכך, נתוניהם עולים.

שיהיה בהצלחה!

צוות אפליקציית צו ראשון

צה"ל השיק – לומדה חדשה להכנת מלש"ב'ים למבחני הדפ"ר

אנשי חינוך, הורים ונערים רבים פונים אלינו לאחרונה עם הידיעה שצה"ל השיק לומדה חדשה להכנת המלש"בים למבחני הדפ"ר!
אז כמו תמיד, יצאנו לבדוק את כל המשמעויות בשטח ובעיקר, יצאנו לבדוק אם כבר אין לנו זכות קיום 🙂

Read More »

שנות הלימוד – הצה"ר

מהו הצה"ר? מה משמעות ציון שנות הלימוד? השפעת הציון על הסיכוי לקבל תפקיד משמעותי בצה"ל. מה כדאי לענות ומה לא?

Read More »
דפ"ר 90 קב"א 56 אפליקציית צו ראשון

דפ"ר 90 – זה אפשרי!

מבחן הצו הראשון הוא מבחן שישפיע על כל השירות הצבאי שלכם! היכנסו וקבלו הסבר מפורט כיצד ניתן לקבל דפ"ר 90 באמצעות תכנית אימון ממוקדת ועדכנית.

Read More »

להודעות - 050-3603444

COPYRIGHT © 2020 TZAV RISHON

התחל שיחה
יש לכם שאלה?
היי, איך אוכל לעזור?