fbpx
המדריך המלא לצו ראשון לשנת 2020

מעורבות ההורים בהליכי ההכנה לצו ראשון

מעודכן בהתאם להליכי המיון החדשים – 2022

הורים רבים טועים לחשוב שהצו הראשון הוא "מה שהיה פעם". ומה היה פעם? פעם היינו מגיעים לצו הראשון ללא כל הכנה, מבצעים את הצו הראשון ופשוט מקבלים תפקיד. והיום, מה בעצם השתנה? למעשה הרבה מאוד השתנה. 

ראשית, החל מתאריך 1/9/21 הצו הראשון אינו מה שהיה עוד. אין יותר קב"א ובמקומה יש "קבוצת תכנון רב מימדית" שכוללת 6 מדדים שונים. בניהם: קוגניציה(דפ"ר), חוסן, תפקודים ניהוליים, הסתגלות, כישורים ומיומנויות, שנות לימוד.

מעבר לכך, תחילתו של השינוי החלה בשנת 2005, כאשר בג”ץ הורה לפרסם את נתוני צו ראשון. בתוך כך פורסמו נתוני הקב”א, הדפ”ר והפרופיל. פרסומים אלו, לצד הבג”ץ הדרמטי בנושא, הביאו להבנה אצל הציבור שהצו הראשון הוא קריטי כיוון שבצו הראשון נקבעים הנתונים שעל בסיסם צה”ל מחליט איזה תפקיד כל מלש”ב (מיועד לשירות בטחון) יבצע במהלך שירותו הצבאי.

לאורך התהליך כולו וגם היום, צה”ל, משרד החינוך ומשרד הביטחון המשיכו לומר שלא ניתן להתכונן למבחני צו ראשון. אך עיון קצר במגוון השאלות המופיעות בצו הראשון מלמד אותנו כי בהחלט ניתן להתכונן למבחני צו ראשון. בפשטות, נמצא כי ניתן ללמוד שיטות פשוטות יותר לפתרון ולשפר תוצאות. למעשה, הנתונים מדברים בעד עצמם. נערים ונערות שהתכוננו לקראת הצו הראשון, הצליחו להעלות בממוצע 20 נקודות בין מבחן ההכנה הראשון למבחן ההכנה האחרון שביצעו. במבחן שתוצאותיו נעות בין הציון 10 לציון 90, זו קפיצה מאוד משמעותית שעלולה להשפיע על קביעת התפקיד בצה”ל באופן מהותי.

למעשה, המירוץ לעבר התפקיד האיכותי, לצד האפשרות לצאת לפיקוד ולקצונה בהמשך השירות, נקבעים כולם ביום הצו הראשון. כל אלו, ייצרו מציאות תחרותית בה מי שלא מתכונן לקראת הצו הראשון, פשוט לא מצליח. הכנה לצו הראשון משפרת את הסיכויים להגיע להישגים גבוהים יותר וכך לקבל את התפקידים האיכותיים ביותר הקיימים בצה”ל.

מעורבות ההורים בהליכי ההכנה לצו ראשון למעשה כוללת בראש ובראשונה את שינוי היחס לצו הראשון ולהכנה אליו. הכוונה היא שבמקרים רבים הנערים עצמם מבינים את הערך של ההכנה אך דווקא ההורים הם אלו שמקילים ראש בנושא וגוררים את ילדיהם לחוסר הכנה. בנקודה זו חשוב לציין ולהדגיש – הכנה לצו ראשון היא משמעותית מאוד. במציאות תחרותית של מבחנים יחסיים לכלל האוכלוסייה, יש צורך מהותי בהכנת הנערים ולרתימתם לתכנית הכנה ממוקדת.

תכנית ההכנה של "אפליקציית צו ראשון – קשה באימונים, קל בצו" כוללת ממשק נוח ואינטואטיבי המותאם לנערים ולכל הרמות. תכנית הלימוד נבנתה ע”י אנשי מקצוע, מומחים מתחום ההוראה המתקנת ומיומנויות הלמידה, המכירים היטב את מבחני הצו הראשון ואת אוכלוסיית הנערים בישראל.
בהתאם לכך, תכנית הלימוד מחולקת לשלוש תכניות נפרדות, כל אחת בהתאם לצרכי הנער ומסוגלותו האישית.  תכנית לימוד לשבועיים, לחודש ולחודשיים – בהתאם לרמתו האישית של כל נער ונערה.

שיהיה בהצלחה,

צוות האפליקציה.

צה"ל השיק – לומדה חדשה להכנת מלש"ב'ים למבחני הדפ"ר

אנשי חינוך, הורים ונערים רבים פונים אלינו לאחרונה עם הידיעה שצה"ל השיק לומדה חדשה להכנת המלש"בים למבחני הדפ"ר!
אז כמו תמיד, יצאנו לבדוק את כל המשמעויות בשטח ובעיקר, יצאנו לבדוק אם כבר אין לנו זכות קיום 🙂

Read More »

שנות הלימוד – הצה"ר

מהו הצה"ר? מה משמעות ציון שנות הלימוד? השפעת הציון על הסיכוי לקבל תפקיד משמעותי בצה"ל. מה כדאי לענות ומה לא?

Read More »
דפ"ר 90 קב"א 56 אפליקציית צו ראשון

דפ"ר 90 – זה אפשרי!

מבחן הצו הראשון הוא מבחן שישפיע על כל השירות הצבאי שלכם! היכנסו וקבלו הסבר מפורט כיצד ניתן לקבל דפ"ר 90 באמצעות תכנית אימון ממוקדת ועדכנית.

Read More »

להודעות - 050-3603444

COPYRIGHT © 2020 TZAV RISHON

התחל שיחה
יש לכם שאלה?
היי, איך אוכל לעזור?