fbpx
המדריך המלא לצו ראשון לשנת 2020

תחנת אימות הנתונים (צו ברשת)

מעודכן בהתאם להליכי המיון החדשים – 2022

יום הצו הראשון כולל ארבע תחנות מרכזיות:
1. תחנת אימות הנתונים (צו ברשת) – לצורך אימות הנתונים האישיים וביצוע מבחן לקביעת רמת העברית – תחנה שמתבצעת בבית, לפני מועד הצו הראשון.
2. תחנת הראיון האישי – לצורך מתן הצד"כ, לבדיקת מידת התאמתך לשירות צבאי בכלל ושירות קרבי בפרט.
3. תחנת מבחני הדפ"ר – לצורך בדיקת היכולת השכלית.
4. תחנת הוועדה הרפואית – לצורך מתן פרופיל רפואי ונפשי.

משך תחנת אימות הנתונים(צו ברשת) תלוי בשאלה אם יש לכם את כל המסמכים מוכנים. או לא ביצעתם את שאלון צו ברשת. אם יש לכם את כל המסמכים מוכנים מראש, התחנה תיקח לכם לכל היותר 30 דק'.

שאלון צו ברשת

שאלון "צו ברשת" הוא שאלון שתפקידו להחליף את תחנת אימות הנתונים שהתבצעה בעבר באופן פרונטאלי במהלך יום הצו הראשון עצמו. המהלך מצמצם זמן המתנה רב והופך את המפגש עם הצבא למפגש קצר יותר ובירוקרטי פחות. 

השאלון מיועד לתלמידי כיתה י"א, הנמצאים לקראת ביצוע הצו הראשון והוא כולל ארבעה חלקים: אימות נתוני משרד הפנים, אימות נתוני ההשכלה שרכשתם ושאתם מתכוננים לרכוש עד סיום כיתה י"ב, מידע על משפחתכם ואפשרות לעדכן את הצבא על קיומו של אבחון דידקטי/פסיכו-דידקטי במידה ואכן יש בידכם אבחון כזה.

חשוב לדעת – השאלון נסגר מספר ימים לפני תאריך הצו הראשון. בהמשך לכך, אם דחיתם את מועד הצו, השאלון ייפתח וייסגר בהתאם.

ארבעה שלבים

כאמור, תחנת אימות הנתונים(צו ברשת), תערוך בממוצע 30 דק' והיא תכלול ארבעה חלקים:

  1. אימות נתוני משרד הפנים והרישום הפלילי – אימות אינפורמציה כללית הנוגעת לרישומך בצה"ל: שם, כתובת, בן יחיד, משפחה שכולה\נפגעת איבה, מצב משפחתי, לאום, דת ועבר פלילי.
  2. מצב אישי ומשפחתי – נבדק האם יש בעיות אישיות או בעיות כלכליות שעלולות להשפיע על מהלך השירות. במידת הצורך, מתבצעת הפניה למש"קית ת"ש או לקצין בריאות נפש.
  3. קביעת צה"ר – ציון השכלה ראשוני, מייצג את מספר שנות הלימוד ואת איכות ההשכלה שרכשת במהלך שנות לימודיך עד היום ואת הישגיך הצפויים עד סיום כיתה י"ב, באמצעות טווח הציונים 0-12. במקרים מסוימים, בשלב זה יש להגיש אישור על לימודים ושנות לימוד וכן אישור על ביצוע בגרויות מסוימות. במידה ותידרש להציג אישורים אלו אך לא יהיו בידך את האישורים המתאימים, תדרך לשלוח את האישורים ברגע שיהיו לך כאלה.
  4. מבחן עברית בעל פה – מבחן הבודק את הדיבור שלכם בעברית באמצעות מבחן שמבתצע בטלפון לפני מועד הצו הראשון ולאחר סיום שאלון צו ברשת. ציון העברית נע בטווח הציונים 5-8. ציון זה משמעותי, שכן במקרים מסוימים הוא עלול להשפיע על סיכוייך להתקבל לתפקידים מסוימים, כגון הדרכה ופיקוד.

מבחן עברית

מבחן העברית מבוצע מול המאבחנת באופן טלפוני. במבחן זה המלש"ב נדרש לדבר בחופשיות ובמהירות יחסית על נושא מסוים, תוך שימוש באוצר מילים רחב ובמילים נרדפות. לרכישת חוברת הכנה למבחן עברית, לחץ כאן.

 

שיהיה בהצלחה!

צוות אפליקציית צו ראשון

צה"ל השיק – לומדה חדשה להכנת מלש"ב'ים למבחני הדפ"ר

אנשי חינוך, הורים ונערים רבים פונים אלינו לאחרונה עם הידיעה שצה"ל השיק לומדה חדשה להכנת המלש"בים למבחני הדפ"ר!
אז כמו תמיד, יצאנו לבדוק את כל המשמעויות בשטח ובעיקר, יצאנו לבדוק אם כבר אין לנו זכות קיום 🙂

Read More »

שנות הלימוד – הצה"ר

מהו הצה"ר? מה משמעות ציון שנות הלימוד? השפעת הציון על הסיכוי לקבל תפקיד משמעותי בצה"ל. מה כדאי לענות ומה לא?

Read More »
דפ"ר 90 קב"א 56 אפליקציית צו ראשון

דפ"ר 90 – זה אפשרי!

מבחן הצו הראשון הוא מבחן שישפיע על כל השירות הצבאי שלכם! היכנסו וקבלו הסבר מפורט כיצד ניתן לקבל דפ"ר 90 באמצעות תכנית אימון ממוקדת ועדכנית.

Read More »

להודעות - 050-3603444

COPYRIGHT © 2020 TZAV RISHON

התחל שיחה
יש לכם שאלה?
היי, איך אוכל לעזור?