fbpx
המדריך המלא לצו ראשון לשנת 2020

מבחן פסיכוטכני חוזר (דפ"ר חוזר)

מעודכן בהתאם להליכי המיון החדשים – 2022

תחנת מבחני הדפ"ר עורכת בין חצי שעה לשעה ומטרתה – אפיון רמת המשכל של המלש"ב.
התחנה מתבצעת מול מחשב והיא כוללת חמישה פרקים:
1. הפרק הכמותי
2. הפרק המילולי
3. 2 פרקים צורניים
4. פרק ההוראות 
כל השאלות הן שאלות אמריקאיות הבנויות על בסיס שאלה אחת וארבע/חמש תשובות אפשריות.
ציוני הדפ"ר נעים בין 10 ל90 בקפיצות של 10 והציון הממוצע באוכלוסייה הוא 50. חשיבות הדפ"ר היא קריטית בהשפעתה על קבלת התפקיד בהמשך הדרך.

חשוב לציין כי החל מתאריך 1/9/21 הצו הראשון אינו מה שהיה עוד. אין יותר קב"א ובמקומה יש "קבוצת תכנון רב מימדית" שכוללת 6 מדדים שונים. בניהם: קוגניציה(דפ"ר), חוסן, תפקודים ניהוליים, הסתגלות, כישורים ומיומנויות, שנות לימוד.

אחד מכל ארבעה נערים לא מרוצה מציון הדפ"ר שקיבל

בבדיקה שביצענו במהלך שנת 2018 בקרב מדגם של 113 נערים ונערות עלה כי אחד מכל ארבעה נערים אינו מרוצה מציון הדפ"ר שקיבל במסגרת מבחני הדפ"ר במהלך יום הצו הראשון. כלומר: הנערים הגיעו למבחני הצו הראשון ולא קיבלו את הדפ"ר שציפו לקבל או/ו שתואמים את הישגיהם בבית הספר. אך מנגד, צה"ל מאפשר למספר קטן מאוד של מלש"בים (מיועדים לשירות בטחון) לבצע מבחן פסיכוטכני חוזר.

ארבעה שלבים לבדיקת הסיכוי לביצוע מבחן פסיכוטכני חוזר / דפ"ר חוזר

במסגרת פגישה אישית שביצענו עם הנערים שלא היו מרוצים מהציונים שלהם, בדקנו את הסיכוי לבצע מבחן פסיכוטכני חוזר ולקבל נתונים גבוהים יותר באמצעות ארבעה שלבים:

בשלב הראשון סקרנו את כל הנתונים האישיים וערכנו מבחן פסיכוטכני המדמה את המבחן האמיתי (בזמן ובתנאים דומים).בשלב השני ביצענו ניבוי של נתוני הדפ"ר על בסיס ראיון, שקלול נתונים אישיים וההישגים במבחן הדמה. בשלב השלישי בחנו את הנתונים שהתקבלו בשלב הראשון והשני ובדקנו האם אכן קיים פער – רק אצל שליש מהנערים אכן הבחנו בפער. בהתאם לכך, סייענו בכתיבת מכתב בקשה לערעור. בשלב הרביעי, שמיועד למי שהשיגיו לא הצדיקו פנייה לקבלת מבחן חוזר, סייענו בבחינת אפיקי שירות מותאמים לנתונים. בסופו של דבר, רק ארבעה נערים מתוך תשעה נערים, אכן קיבלו את ההזדמנות לבצע מבחן פסיכוטכני חוזר.

המסקנה העיקרית שלנו מביצוע התהליך כולו היא שקודם כל, חשוב מאוד להגיע מוכנים למבחן הפסיכוטכני! אם בכל זאת אינכם מרוצים מציוני הדפ"ר שקיבלתם בצו הראשון, אנו ממליצים לכם לבדוק את הסיכוי שלכם לקבל מבחן פסיכוטכני חוזר באמצעות ארבעת השלבים שהוצגו.

שיהיה בהצלחה!

צוות אפליקציית צו ראשון

צה"ל השיק – לומדה חדשה להכנת מלש"ב'ים למבחני הדפ"ר

אנשי חינוך, הורים ונערים רבים פונים אלינו לאחרונה עם הידיעה שצה"ל השיק לומדה חדשה להכנת המלש"בים למבחני הדפ"ר!
אז כמו תמיד, יצאנו לבדוק את כל המשמעויות בשטח ובעיקר, יצאנו לבדוק אם כבר אין לנו זכות קיום 🙂

Read More »

שנות הלימוד – הצה"ר

מהו הצה"ר? מה משמעות ציון שנות הלימוד? השפעת הציון על הסיכוי לקבל תפקיד משמעותי בצה"ל. מה כדאי לענות ומה לא?

Read More »
דפ"ר 90 קב"א 56 אפליקציית צו ראשון

דפ"ר 90 – זה אפשרי!

מבחן הצו הראשון הוא מבחן שישפיע על כל השירות הצבאי שלכם! היכנסו וקבלו הסבר מפורט כיצד ניתן לקבל דפ"ר 90 באמצעות תכנית אימון ממוקדת ועדכנית.

Read More »

להודעות - 050-3603444

COPYRIGHT © 2020 TZAV RISHON

התחל שיחה
יש לכם שאלה?
היי, איך אוכל לעזור?