במסגרת פגישה אישית שביצענו עם הנערים שלא היו מרוצים מהציונים שלהם, בדקנו את הסיכוי לבצע מבחן פסיכוטכני חוזר ולקבל נתונים גבוהים יותר באמצעות ארבעה שלבים:
בשלב הראשון סקרנו את כל הנתונים האישיים וערכנו מבחן פסיכוטכני המדמה את המבחן האמיתי (בזמן ובתנאים דומים).בשלב השני ביצענו ניבוי של נתוני הדפ"ר על בסיס ראיון, שקלול נתונים אישיים וההישגים במבחן הדמה. בשלב השלישי בחנו את הנתונים שהתקבלו בשלב הראשון והשני ובדקנו האם אכן קיים פער – רק אצל שליש מהנערים אכן הבחנו בפער. בהתאם לכך, סייענו בכתיבת מכתב בקשה לערעור. בשלב הרביעי, שמיועד למי שהשיגיו לא הצדיקו פנייה לקבלת מבחן חוזר, סייענו בבחינת אפיקי שירות מותאמים לנתונים. בסופו של דבר, רק ארבעה נערים מתוך תשעה נערים, אכן קיבלו את ההזדמנות לבצע מבחן פסיכוטכני חוזר.