fbpx
המדריך המלא לצו ראשון לשנת 2020

אפליקציית צו ראשון - הנחיות ודגשים לקראת שימוש באפליקציה

מעודכן בהתאם להליכי המיון החדשים – 2022

ארבעה מסלולי הכנה

אפליקציית צו ראשון כוללת 4 מסלולי הכנה – מסלול רב"ט, מסלול סג"מ, מסלול סגן ומסלול סרן. מסלול הרב"ט כולל 5 תרגולים לכל פרק ובסופם מבחן לדוגמה – סה"כ 50 שאלות. שלושת המסלולים הנוספים כוללים, כל אחד: 5 תרגולים מלאים עבור כל פרק. בתוך כך: מבחן קצר, סימולציה חלקית וסימולציה מלאה. הסימולציה המלאה מדמה באופן מלא את "הדבר האמיתי". בסה"כ למעלה מ-1500 שאלות צו ראשון.

דרגות קושי עולות

המסלולים תוכננו כך שדרגת הקושי עולה בין מסלול למסלול ורק מי שמצליח לסיים את המסלול בציון 60 ומעלה, יכול להמשיך הלאה למבחן הבא. רף זה מוודא שאתם יכולים להתקדם למבחן הבא רק אם אתם מספיק טובים במבחן הנוכחי. כמו כן, אלמנט הזיכרון במקרה זה מקבל משקל רב. כלומר: יש משמעות רבה לשנון התרגילים השונים מתוך מטרה להגיע למבחן האמיתי ולזכור את התשובות.

תשובות ודרכי פתרון

כל השאלונים מלווים בתשובות ובדרכי פתרון מלאות. כלומר: במידה ונתקלתם בקושי, אתם תמיד יכולים לבדוק מהי דרך הפתרון הטובה ביותר לשאלה ולתקן את התשובה באמצעות ביצוע מבחן חוזר. אל תסתפקו בציון "עובר" (60) בכל מבחן. בצעו את המבחנים מספר פעמים כך שתזכרו את כל התשובות לשאלות שנשאלו.

ביצוע ההכנה בתנאי מבחן אמיתיים

תנאי המבחן האמיתי בצו הראשון כוללים עמדת מחשב, דף נייר ועט. חשוב להקפיד לבצע את התרגול, בדגש על הסימולציות המלאות, בתנאי המבחן האמיתיים. כלומר: מול מחשב, תוך שימוש בדף ועפרון לצורך ביצוע חישובים, ללא הפסקות וללא שימוש במחשבון.

חישוב הציון

חישוב הציון במבחני הדפ"ר בצו ראשון הוא אך ורק עבור תשובות נכונות, ללא התייחסות לתשובות לא נכונות, או לשאלות שלא עניתם עליהן כלל. כלומר: במידה וישנו נושא שאתם חלשים בו באופן יחסי, או במידה ואתם שמים לב שהזמן עומד להיגמר, עדיף לנחש את התשובות. כלומר: לעולם אל תשאירו שאלות ללא תשובה. השארתם שאלה ללא תשובה?! הורדתם ל-0 את הסיכוי שתקבלו את הציון המקסימאלי.

טקטיקה של ניחוש תשובה

כאשר מנחשים תשובה – יש להחליט מראש על תשובה אחת (לא א') ותמיד לנחש רק אותה לאורך כל המבחן. מה ההיגיון? פשוט מאוד… מדובר במבחן אמריקאי. אנו יוצאים מנקודת הנחה שהתשובות במבחן מפוזרות באופן שווה. לכן, אם נבחר בתשובה אחת בלבד כאשר איננו יודעים את התשובה (לדוגמה ג'), סטטיסטית נקבל 25%-20% מהציון הנותר.

בדיקת התשובות

בסיום המבחנים מופיע מסך המפרט את התוצאה (מתוך 100), הזמן ומספר התשובות הנכונות. ניתן לעבור על השאלות, התשובות ודרכי הפתרון באמצעות לחיצה על לחצן "בדוק תשובות".

למידה בקבוצה ולמידה פרטנית

ללמידה קבוצתית יש יתרונות רבים כמו גם ללמידה פרטנית. בהליך ההכנה למבחני הצו הראשון אנו ממליצים לבצע את פרקי התרגול באופן פרטני. בסיום התרגול, ניתן לבדוק את כל התשובות באופן קבוצתי ולעבור על דרכי הפתרון. את הסימולציות המלאות אנו ממליצים לבצע לבד, בדיוק כמו במבחן האמיתי.

ניבוי נתונים

לאחר סיום סימולציה מלאה אחת לפחות, ניתן ללחוץ על לחצן "נתונים אישיים",  ולקבל ניבוי של כל הנתונים האישיים של המלש"ב. ניבוי הנתונים כולל ניבוי של דפ"ר, ראיון אישי (צד"כ), שנות לימוד (צה"ר). לחיצה על כל אחד מהנתונים תפתח הסבר מפורט על הציון ומשמעותו. בסיום כל מבחן ניתן לחזור ולבדוק האם חל שיפור בנתונים. חשוב למלא את שאלון הצה"ר ושאלון הצד"כ באופן כנה ולא לפי התשובה שנראית הטובה ביותר. אם ניתן, כדאי למלא את השאלונים יחד עם מדריך, מורה או הורה.

אימון מהיר

 "אימון מהיר" כולל 5 שאלות ראנדומאליות ב-3 דקות. השתמשו באימון המהיר כאשר אתם יודעים שאין לכם מספיק זמן כדי לשבת ולבצע את ההכנה. השתמשו באימון המהיר כשיש לכם רק 3 דקות כדי להמשיך להתאמן.

שיהיה בהצלחה!

צוות אפליקציית צו ראשון

צה"ל השיק – לומדה חדשה להכנת מלש"ב'ים למבחני הדפ"ר

אנשי חינוך, הורים ונערים רבים פונים אלינו לאחרונה עם הידיעה שצה"ל השיק לומדה חדשה להכנת המלש"בים למבחני הדפ"ר!
אז כמו תמיד, יצאנו לבדוק את כל המשמעויות בשטח ובעיקר, יצאנו לבדוק אם כבר אין לנו זכות קיום 🙂

Read More »

שנות הלימוד – הצה"ר

מהו הצה"ר? מה משמעות ציון שנות הלימוד? השפעת הציון על הסיכוי לקבל תפקיד משמעותי בצה"ל. מה כדאי לענות ומה לא?

Read More »
דפ"ר 90 קב"א 56 אפליקציית צו ראשון

דפ"ר 90 – זה אפשרי!

מבחן הצו הראשון הוא מבחן שישפיע על כל השירות הצבאי שלכם! היכנסו וקבלו הסבר מפורט כיצד ניתן לקבל דפ"ר 90 באמצעות תכנית אימון ממוקדת ועדכנית.

Read More »

להודעות - 050-3603444

COPYRIGHT © 2020 TZAV RISHON

התחל שיחה
יש לכם שאלה?
היי, איך אוכל לעזור?