fbpx
המדריך המלא לצו ראשון לשנת 2020
צו ראשון, דפר, דפר 90, הכנה לצו ראשון, מבחני דפר, מבחני צו ראשון, מבחן פסיכוטכני צו ראשון, מתי מקבלים צו ראשון, צו ראשון מבחנים, מילים לצו ראשון

דפ"ר 90 – זה אפשרי!

מעודכן בהתאם להליכי המיון החדשים – 2022

נכון, כולם רוצים דפ"ר 90 כדי לקבל תפקיד איכותי יותר בצה"ל! אבל רק 3% מהנערים אכן יקבלו את הנתונים האלה. מה עושים? קודם כל מבינים איך זה עובד… 

דפ"ר הוא "דירוג פסיכוטכני ראשוני" והוא מתייחס ל"משכל". כלומר: כמה אני חכם בטווח הציונים 10-90. הציון עצמו נע בקפיצות של 10: 10-20-30-40-50-60-70-80-90.

הדפ"ר הוא הציון החשוב ביותר מבין ציוני הצו הראשון. 

אז מה עושים כדי לקב"ל דפ"ר גבוה? מאוד פשוט – מתרגלים.

הנסיון שלנו עם מגוון רחב של קבוצות מראה שמי שמסיים את כל השאלות באפליקצייה, מעלה בממוצע 20 נקודות דפ"ר. בציון שנע בין 10 ל-90, מדובר בהשפעה עצומה שיכולה להשפיע באופן מהותי על התפקיד שתבצעו במהלך השירות הצבאי, בהתאמה.

איך נערים מצליחים להעלות בממוצע 20 נקודות דפ"ר באמצעות תרגול בלבד?!

נסביר – מבחן הדפ"ר כולל חמישה פרקים: הפרק הכמותי (מתמטיקה), הפרק המילולי (אנלוגיה מילולית), פרק ההוראות ושני פרקים צורניים. כל פרק כולל 9-18  שאלות. באופן כללי ניתן לומר שהחשיפה לדוגמאות הרבות לפני המבחן האמיתי, גם חושפת את הנערים לעיתים קרובות לשאלות האמיתיות שיופיעו במבחן וגם חושפת את הנערים לאופי המבחן והשאלות שיופיעו במבחן האמיתי, כך שהנערים פוגשים בסגנון זה במשך מאות פעמים לפני ביצוע המבחן האמיתי והפעם שבה הם ניגשים למבחן האמיתי, היא בהחלט לא הפעם הראשונה. המתח יורד והוודאות נכנסת לתמונה. מעבר לכך, פרק ההוראות הוא פרק שהבנתו מבטיחה ציון 100. הפרק המילולי והפרק הצורני הם פרקים שככל שמתרגלים אותם יותר הציון עולה. הפרק היחיד שבאמת מהווה אתגר לעיתים הוא הפרק הכמותי וגם שם, ישנם טיפים משמעותיים מאוד לביצוע הפרק באופן המוצלח ביותר. 

מעבר לכך, ההתייחסות וההכנה לציון הצה"ר (ציון השכלה ראשוני) ולציון הצד"כ (ציון דירוג כללי) הן שונות כיוון שכל מקרה נמדד לגופו וכיון ששני ציונים אלו נלקחים באמצעות שיחה אישית שמתקיימות מול מאבחנת פסיכוטכנית שהוכשרה לכך. יחד עם זאת, ניתן להתכונן גם לחלקים אלו. לא באמצעות שינוי האמת חלילה, אלא באמצעות תהליך של הצגה עצמית באופן חיובי ומשמעותי יותר, לצד שיפור שפת הגוף, אופן ההצגה העצמית ועוד.

נסיונינו מראה שהכנה איכותית לקראת מבחני הדפ"ר, שנות הלימוד והראיון האישי מובילים בממוצע לנתוני איכות גבוהים.

כל אלו, יעלו את הסיכוי לקבל נתוני איכות גבוהים יותר וכתוצאה ישירה לכך, שיבוץ מותאם ואיכותי יותר בתפקידי האיכות הקיימים בצה"ל.

שיהיה בהצלחה!

צוות אפליקציית צו ראשון

צה"ל השיק – לומדה חדשה להכנת מלש"ב'ים למבחני הדפ"ר

אנשי חינוך, הורים ונערים רבים פונים אלינו לאחרונה עם הידיעה שצה"ל השיק לומדה חדשה להכנת המלש"בים למבחני הדפ"ר!
אז כמו תמיד, יצאנו לבדוק את כל המשמעויות בשטח ובעיקר, יצאנו לבדוק אם כבר אין לנו זכות קיום 🙂

Read More »

שנות הלימוד – הצה"ר

מהו הצה"ר? מה משמעות ציון שנות הלימוד? השפעת הציון על הסיכוי לקבל תפקיד משמעותי בצה"ל. מה כדאי לענות ומה לא?

Read More »
דפ"ר 90 קב"א 56 אפליקציית צו ראשון

דפ"ר 90 – זה אפשרי!

מבחן הצו הראשון הוא מבחן שישפיע על כל השירות הצבאי שלכם! היכנסו וקבלו הסבר מפורט כיצד ניתן לקבל דפ"ר 90 באמצעות תכנית אימון ממוקדת ועדכנית.

Read More »

להודעות - 050-3603444

COPYRIGHT © 2020 TZAV RISHON

התחל שיחה
יש לכם שאלה?
היי, איך אוכל לעזור?